Ph.D., The University of Texas at Austin
한양대학교 미디어커뮤니케이션학과 교수
소셜 미디어, 네트워크와 집합행동, 미디어 심리, 설득 커뮤니케이션(광고/PR), 시뮬레이션 연구방법
미 오하이오 주립대(The Ohio State University), 남플로리다대(University of South Florida) 교수 역임
한국광고학회 총무이사, 뉴미디어 분과장
한국광고홍보학회 소셜미디어 분과장
사이버커뮤니케이션학회 연구이사
International Journal of Advertising 편집위원
Journal of Applied Communication 편집위원
Journal of Advertising & Promotion Research 편집위원
한국언론학보, 광고학연구 외 편집위원
• Mapping the social capital research in communication: A bibliometric analysis. Journalism & Mass Communication
Quarterly (with Chul-joo Lee), 2016.
• Collective dynamics of the spiral of silence: The role of ego-network size. International Journal of Public
Opinion Research (with Nick Geidner), 2016.
• 기업의 위기이력이 공중의 책임 지각과 대응 메세지 평가에 미치는 영향. 광고홍보학보 (with 김지혜, 황상재), 2015.
• 사회적 익명성이 온라인 커뮤니티 구성원의 공동체 신뢰도와 인식에 미치는 영향: 인지된 동질성(perceived homophily)과 공감경험(empathy)을 중심으로. 사이버커뮤니케이션학보 (with
윤수진), 2014.
• Measuring expected interactivity: Scale development and validation. New Media & Society (with Sejung Choi),
2014.
• Coping with information in social media: The effects of network structure and knowledge on perception of
information value. Computers in Human Behavior, 2014.
• 소셜커머스를 통한 상품구매에 영향을 미치는 요인에 관한 연구: 시간제약과 판매수량 정보를 중심으로. 광고학연구 (with 최소영), 2013.
• 기업의 파워블로그 스폰서쉽이 정보 신뢰도 및 구매의도에 미치는 영향. 광고학연구 (with 이미혜), 2013.
• Anatomy of interaction experience: Distinguishing sensory, semantic, and behavioral dimensions of interactivity,
New Media & Society, 2011.
• Cultural difference in motivations for using social network sites: A comparative study of American and Korean
college students, Computers in Human Behavior (with Yoojung Kim & Sejung Choi), 2011.
• Bridging or bonding?: A cross-cultural study of social relationships in social networking sites. Information,
Communication & Society (with Yoojung Kim, Sejung Choi, & Yongjun Sung), 2010.
• Disentangling the effects of social network density on electronic word of mouth (eWOM) intention, Journal of
Computer-Mediated Communication, 2009.
• Building customer relationships in an electronic age: The role of interactivity of e-commerce websites.
Psychology & Marketing (with Sejung Choi & Doyle Yoon), 2008.
• The moderating effects of expectation on the patterns of the interactivity-attitude relationship. Journal of
Advertising (with Junhyung Jee & Byung-Kwan Lee), 2007.
• A structural solution to communication dilemmas in a virtual community. Journal of Communication (with John
Leckenby), 2007.
설득커뮤니케이션
Ph.D. The University of Texas at Austin
(현)한양대학교 미디어커뮤니케이션학과 교수
(현)광고학회 뉴미디어 분과장
(전)미 오하이오 주립대 교수
Mapping the social capital research in communication: A bibliometric analysis. Journalism & Mass Communication Quarterly (with Chul-joo Lee), 2016.